اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

پیش‌بینی اسکان ۲۰ هزار نفر شب‌اقامت در منطقه۵ شهرداری مشهد به مناسبت ایام دهه آخر صفر 

  • کد خبر: ۱۸۲۶۸۴
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
پیش‌بینی اسکان ۲۰ هزار نفر شب‌اقامت در منطقه۵ شهرداری مشهد به مناسبت ایام دهه آخر صفر 
سرپرست شهرداری منطقه۵ مشهد از پیش بینی اسکان ۲۰هزارنفرشب اقامت در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن صالحی مفرد در خصوص تمهیدات انجام گرفته در این منطقه، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) و دهه آخر صفر امسال نیز موضوع پذیرایی و اسکان زائران پیاده در دستورکار قرار دارد و با توجه به اینکه منطقه۵ یکی از مبادی مهم منتهی به حرم مطهر رضوی محسوب می‌شود، میزبان خیل عظیم زائران و عزاداران دهه آخر صفر است. 

وی افزود: انتظار می‌رود ۲۰هزارنفرشب اقامت در مکان‌های پیش بینی شده اسکان زائران در سطح منطقه به ثبت برسد.

سرپرست شهرداری منطقه۵ مشهد در ادامه گفت: فرهنگسرای امت در محله رضائیه، سوله مدیریت بحران شهید علیمردانی در محله حسین آباد و سالن ورزشی شهدای مدافع حرم در محله شهید آوینی، سه مکان اصلی اسکان زائران در سطح منطقه است. اعتباری معادل ۴۵میلیارد ریال برای اسکان زائران پیاده در سه محل یادشده، اختصاص یافته است.

صالحی بیان کرد: همچنین پیش بینی شده امسال اسکان اضطراری زائران در مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد و مهدیه مهرآباد واقع در مهرآباد۱۳، مسجد ۱۴معصوم(ع) در محله ثامن، مسجد فاطمه الزهرا(س) در محله نیزه و مسجد حاج احمد در محله جلالیه انجام شود که این مهم تماما با کمک‌های مردمی صورت می‌گیرد.

وی درخصوص برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائر در این منطقه، گفت: ایستگاه استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر در محله حسین آباد و همچنین محله رضائیه دایر می‌شود و کار خدمات رسانی به زائران پیاده دهه آخر صفر را انجام می‌دهد که اعتبار برپایی این ایستگاه‌ها نیز با کمک مردم تامین خواهد شد. همچنین امسال با اعتبار ۳میلیارد ریال برپایی شش ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار مفتح شرقی (بلوار میامی) پیش بینی شده است. 

سرپرست شهرداری منطقه۵ مشهد گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران پیاده دهه آخر صفر از مسیر‌های منتهی به بلوار مفتح شرقی به حرم مطهر مشرف می‌شوند، ایستگاه‌های صلواتی در این مسیر تدارک دیده شده است. سال گذشته زائران پیاده در فرهنگسرای امت، مسجد حضرت حجت(عج) محله حسین آباد، مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی مهدیه محله مهرآباد و مسجد چهارده معصوم محله ثامن اسکان داده شدند که در مجموع ۱۸هزارنفرشب اقامت به ثبت رسید. علاوه بر این، سال گذشته اعضای شورای اجتماعی چهار محله حسین آباد، رضائیه، کوی سلمان و مهرآباد در پذیرایی و اسکان زائران پیاده دهه آخر صفر نقش و مشارکت فعال داشتند.

صالحی درخصوص آذین بندی این منطقه در ایام پایانی ماه صفر، عنوان کرد: یک پرده عرضی ۲۰مترمربعی در پل راه آهن واقع در خیابان چمن و تعداد ۳۶پرچم اهتزاز مشکی نیز روی پل سرخس برای فضاسازی این ایام نصب شده است.

امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به خوبی از عزاداران حسینی(ع)، زائران پیاده دهه آخر صفر و زائران امام هشتم(ع) میزبانی کنیم و این مهم را با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران امر با موفقیت به ثبت برسانیم.

منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->